سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی علاقه وافری به بازدید از مناطق و جاذبه‌هایی دارند که طبیعت محور است. امروزه با وجود دغدغه‌ها و همهمه‌های زندگی شهری کمتر کسی برای تفریح و استراحت به مناطق دورتر فکر می‌کند، اما غافل از این که چند روز زندگی در طبیعت چقدر می‌تواند تاثیرات مثبت در روحیه‌مان بگذارد. امروز هم با معرفی یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری یکی از مناطق زیبای ایران عزیزمان در خدمتتان هستیم پس با ما همراه باشید.

دریاچه زریوار، نگین زیبای مریوان

دریاچه زریوار یکی از نقاط زیبای گردشگری استان کردستان است و همانند الماسی در دل غرب کشور می‌درخشد. شهرستان مریوان با فاصله 125 کیلومتری از سنندج قرار دارد. مریوان دارای مناطقی بسیار سرسبز و جنگل‌های انبوه بی شماری است. خلق و خوی شاد و خصلت مهمان نوازی در مردم مریوان موجب شده تا هر ساله گردشگران خارجی و داخلی زیادی مهمان مردم عزیز کرد زبان سرزمینمان باشند.

ویژگی‌های دریاچه زریوار

1. جزو یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری مناطق غربی کشور و استان کردستان است.

2. جزو یکی از دریاچه‌های غنی آب شیرین ایران است.

3. دارای امکانات تفریحی مانند قایقرانی، پاراگلایدر سواری و ماهیگیری است.

4. موقعیتی عالی برای عکاسان عاشق طبیعت.

دریاچه زریوار الماس غربی در ایران

دریاچه زریوار که اکثر ساکنین این منطقه آن را به دریاچه آب شیرین زریبار می‌شناسند، 1285 متر از سطح دریا ارتفاع داشته و سراسر آن را کوه‌های سر به فلک کشیده و درختان انبوه پوشانده اند که جلوه‌ای بسیار زیبا به این دریاچه داده است. طول زریبار حدود 5 و عرض آن تقریبا 1.6 کیلومتر است و عمق آن حدود 3 متر می‌باشد. عمق زیاد دریاچه باعث شده تا بتوان بر روی آن قایق سواری کرد.

دریاچه زریوار، نگین زیبای مریوان

آب دریاچه زریوار از دو ناحیه سرچشمه می‌گیرد، یعنی از چشمه‌های خروشانی که در کف آن قرار دارند و همچنین از بارش برف و باران هم تامین می‌شود. این ناحیه به دلیل خوش آب و هوا بودن دارای پوشش‌های گیاهی بسیار متعدد و زیستگاه انواع پرنده‌ها و جانوران مختلف است.

دریاچه زریوار موقعیتی بین المللی داشته و در تاریخ بیستم بهمن 1389 با شماره 102 در فهرست میراث طبیعی ایران به ثبت رسیده است. همچنین این تالاب از سال 1388 به عنوان پناهگاه حیات وحش تحت نظر سازمان محیط زیست قرار دارد.

خوشگذرانی در دریاچه زریوار

این دریاچه از امکانات و جاذبه‌های گردشگری زیادی برخوردار است که قصد داریم چند مورد از آن‌ها را برایتان شرح دهیم. لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

قایقرانی در دریاچه زریوار

از جمله تفریحات هیجانی و پرطرفدار در این تالاب، قایقرانی است. در این دریاچه قایق‌های موتوری و قایق‌های پدالی فراهم شده و گردشگران می‌توانند از هر کدام که دلشان می‌خواهد برای گذشتن از دریاچه سوار شوند. این تالاب در چند سال گذشته توسط سازمان محیط زیست پاکسازی و مرتب شد، تا تیم‌های مختلف قایقرانی بتوانند مسابقات و تمرین‌های اختصاصی شان را در آن جا برگزار کنند.

ماهیگیری در تالاب زریوار

وجود انواع ماهی‌های مختلف در تالاب سبب شده تا شرایطی عالی و تفریحی شاد برای گردشگران به وجود بیاید. اکثر گردشگران در صبح خیلی زود برای ماهیگیری به تالاب می‌آیند. بستر مناسب دریاچه برای ماهیگیری موجب شده تا در این تالاب جشنواره‌های بین المللی گردشگری، ورزشی و ماهیگیری برگزار گردد که اتفاقا در اردیبهشت ماه سال 97 یکی از بزرگترین جشنواره‌های سال با حضور شرکت کنندگان داخلی و خارجی برگزار شد.