سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه نشیمنی زیبا داشته باشیم؟


 

  • چگونه نشیمنی زیبا داشته باشیم؟

    دکوراسیون نشیمن؛ چگونه خانه‌ای زیبا داشته باشیم؟به گزارش «تابناک با تو»؛ اتاق نشیمن همیشه به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های خانه شناخته می‌شود، قسمتی که تمامی اعضای خانواده و البته مهمان‌ها در آن جمع می‌شوند و زمان نسبتاً زیادی را به گفتگو و تماشای تلویزیون می‌پردازند.

    دکوراسیون نشیمن؛ چگونه خانه‌ای زیبا داشته باشیم؟

    این بخش از خانه به عنوان یکی از پر‌رفت وآمدترین قسمت‌ها نیازمند داشتن یک طراحی دکوراسیون مناسب است، چیزی که باید بر اساس اصول و شرایط موجود در خانه انتخاب و پیش برده شود. در این مطلب همراه ما باشید تا با هم مروری داشته باشیم بر چگونگی چیدمان و دکوراسیون اتاق نشیمن!

    توجه به سلیقه و علایق شخصی

    دکوراسیون نشیمن؛ چگونه خانه‌ای زیبا داشته باشیم؟

    اولین چیزی که باید در زمان چیدمان و طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن خود رعایت کنید، حفظ سلیقه و علایق خودتان است. هر چقدر هم که بخواهید اصول دکوراسیونی را در جای‌جای خانه رعایت کنید، اگر قلباً آن را دوست نداشته باشید قطعاً هیچ حس خوبی از خانه خود دریافت نخواهید کرد و نتیجه آن نیز هزینه‌هایی است که صرف آن کرده‌اید و دکوراسیونی که چنگی بر دلتان نمی‌زند! پس در وهله اول باید ببینید که اولویت‌های خودتان در رابطه با چیدمان و دکوراسیون نشیمن خانه چیست. بعد از آن کم‌کم از اصول دکوراسیونی کمک بگیرید و اتاق نشیمن را چیدمان کنید.

    دکوراسیون نشیمن؛ چگونه خانه‌ای زیبا داشته باشیم؟

    مبلمان در دکوراسیون نشیمن

    دکوراسیون نشیمن؛ چگونه خانه‌ای زیبا داشته باشیم؟

    یکی از مهم‌ترین اصول در دکوراسیون اتاق نشیمن نحوه چیدمان مبلمان است. اتاق نشیمن فضایی است که شما می‌خواهید در آن به همراه دوستان و اعضای خانواده‌تان زمانی را دور هم بنشینید و استراحت کنید، بنابراین باید مبل و صندلی خود را به گونه‌ای قرار دهید که تا حدودی روبه‌روی هم قرار بگیرند، نه فقط رو به تلویزیون! بسیاری از افراد، مبلمان را به شکل ردیفی و چسبیده به دیوار قرار می‌دهند، در صورتی که باید در وهله اول میان دیوار و مبل فاصله‌ای قائل شد و بعد هم مبلمان را به شکل یکپارچه و با رعایت فاصله چیدمان کرد.

    برای بهتر شدن این فرآیند بهتر است که از وسیله‌ای به عنوان نقطه کانونی استفاده کرده و بعد مبلمان را بر اساس و با مرکزیت آن چیدمان نمایید. این نقطه کانونی می‌تواند یک تلویزیون، تابلو یا حتی یکی از خود مبل‌ها و... باشد. پس با برنامه دقیق، زمینه‌ای برای مبلمانتان تعیین کرده و بعد آن‌ها را چیدمان کنید.

    دکوراسیون نشیمن؛ چگونه خانه‌ای زیبا داشته باشیم؟

    در رابطه با مبلمان اتاق نشیمن خود باید مسائل دیگری را نیز مد نظر داشته باشید، انتخاب جنس مناسب پارچه مبل، راحتی مبلمان، ابعاد مبل و... برخی از این مسائل به شمار می‌آیند. سعی کنید به دنبال جنس پارچه‌ای باشید که آلودگی و لکه کمتری به خود می‌گیرد، به خصوص اگر در خانه‌تان رفت‌وآمد زیاد است و احتمال کثیف شدن مبلمان بالاست.

    اگر هم در خانه از حیوان خانگی نگهداری می‌کنید به دنبال پارچه‎‌هایی باشید که پرز کمتری می‌گیرند. مبلمان چرم و یا با پارچه‌های نازک و حساس نیز برای خانه‌هایی که فرزند کوچک و بازیگوش و یا حیوان خانگی دارند توصیه نمی‌شود.

    فرش در اتاق نشیمن

    دکوراسیون نشیمن؛ چگونه خانه‌ای زیبا داشته باشیم؟

    برای انتخاب فرش نشیمن باید معیار‌هایی را در نظر داشته باشید. از آنجایی که رفت‌و‌آمد در اتاق نشیمن زیاد است بهتر است که برای این بخش از خانه به سراغ فرش‌های بیش از حد گران قیمت و یا لطیف و حساس نروید. علاوه بر این داشتن فرش‌هایی که ریشه‌ها و بافت آن‌ها بسیار بلند هستند نیز توصیه نمی‌شود، چراکه این نوع از فرش‌ها آلودگی و خرده‌ریزه‌های بسیاری را به خود می‌گیرند و باعث کثیف‌تر شدن فرش می‌شوند.

    اگر در خانه خود از حیوان خانگی نیز نگهداری می‌کنید بهتر است به دنبال فرشی باشید که پرز و یا موی زیادی به خود نمی‌گیرد و به راحتی تمیز می‌شود. علاوه بر این توصیه می‌کنیم که به سراغ فرش‌های خیلی روشن نیز نروید، چراکه لکه و آلودگی‌ها بر روی این رنگ از فرش‌ها افزایش پیدا کرده و به سختی تمیز می‌شوند.

    نورپردازی دکوراسیون نشیمن

    دکوراسیون نشیمن؛ چگونه خانه‌ای زیبا داشته باشیم؟

    اگر آن‌قدر خوش‌شانس هستید که خانه‌تان نورگیری طبیعی خوبی دارد باید بدانید که چندین قدم جلو هستید. در این شرایط با انتخاب یک پرده نازک، آن هم در صورت مشرف نبودن خانه می‌توانید پذیرای نور طبیعی خورشید به داخل خانه‌تان باشید، اما اگر منزل شما به نسبت تاریک است، باید با انتخاب نورپردازی مدرن، جایگزین نسبتاً خوبی برای آن پیدا کنید. بنا بر اینکه شما چه نوع نورپردازی را دوست دارید انتخاب‌های مختلفی پیش رویتان قرار دارد.

    دکوراسیون نشیمن؛ چگونه خانه‌ای زیبا داشته باشیم؟

    اگر از آن دسته افرادی هستید که خانه‌ای با نور ملایم و دنج را ترجیح می‌دهید کارتان ساده‌تر است و می‌توانید با یک لوستر ساده یا نهایتاً یک آباژور به هدفتان برسید، اما اگر می‌خواهید خانه‌ای کاملاً روشن داشته باشید با دقت به مصرف برق و صرفه‌جویی در آن می‌توانید با انتخاب لامپ‌های کم‌مصرف برای لوستر، چراغ دیواری، آباژور و... خانه‌ای روشن داشته باشید.

    استفاده از گیاهان آپارتمانی در نشیمن

    دکوراسیون نشیمن؛ چگونه خانه‌ای زیبا داشته باشیم؟

    وجود گل و گیاه آپارتمانی در اتاق نشیمن مزایای بسیاری دارد، البته این موضوع صرفاً به اتاق نشیمن خلاصه نمی‌شود و شما می‌توانید از گیاهان آپارتمانی در جای‌جای خانه نیز بهره بگیرید. شما می‌توانید با توجه به شرایط خانه خود و همین‌طور حوصله‌تان در نگهداری از گیاهان، دست به انتخاب گلدان و گیاهان آپارتمانی بزنید. وجود گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون نشیمن شما در کنار افزایش زیبایی فضا می‌تواند علاوه بر طراوت و تصفیه هوا، انرژی مثبت بسیاری را نیز در خانه به گردش درآورد و جانی دوباره به محیط ببخشید.

    میز جلو مبلی در نشیمن

    دکوراسیون نشیمن؛ چگونه خانه‌ای زیبا داشته باشیم؟

    احتمالاً در کنار مبلمانی که خریداری می‌کنید به دنبال یک میز جلو مبلی نیز می‌گردید. امروزه تنوع میز‌های جلو مبلی بسیار زیاد است و این مسئله می‌تواند هر اتاق نشیمن با هر اندازه‌ای را پشتیبانی کند. در این راستا شما می‌توانید هوشمندانه عمل کنید. اگر فضای ذخیره‌سازی اتاق نشیمنتان محدود است توصیه ما این است که به سراغ میز جلو مبلی‌ای بروید که دارای کشو و یا فضا‌های ذخیره‌سازی زیادی باشد. با این کار با یک تیر چند نشان می‌زنید. هم دکوراسیون نشیمنتان را تکمیل می‌کنید و هم فضایی کافی برای قرارگیری خرده‌ریزه‌ها پیدا می‌کنید.

    دکوراسیون نشیمن؛ چگونه خانه‌ای زیبا داشته باشیم؟

    میز جلو مبلی شما می‌تواند در قالب یک عثمانی نیز ظاهر شود. عثمانی در واقع میز‌هایی مبلی شکل هستند که آن‌ها نیز می‌توانند فضای ذخیره‌سازی مناسبی داشته باشند.

    وسایل تزئینی در دکوراسیون نشیمن

    دکوراسیون نشیمن؛ چگونه خانه‌ای زیبا داشته باشیم؟

    بخش جذاب و هیجان‌انگیز ماجرا استفاده از وسایل تزئینی در دکوراسیون نشیمن است. شما می‌توانید با تهیه وسایل تزئینی متفاوتی از قبیل مجسمه، گلدان، تابلو و... دکوراسیون نشیمن خود را زیباتر و کامل‌تر کنید. برای این کار نیز راه حل‌های بسیاری وجود دارد. شما می‌توانید با نصب تابلو‌هایی مکمل و یکپارچه بر روی دیوار و یا قرارگیری آن‌ها بر روی یک شلف به این هدف برسید.

    علاوه بر این نیز قرار دادن یک سینی تزئینی و زیبا بر روی میز جلو مبلی و چیدمان وسایلی کوچک بر روی آن از قبیل شمع، گل و... نیز ایده جالبی است که امروزه طرفداران بسیاری نیز پیدا کرده است. پس وقت را تلف نکنید و دکوراسیون نشیمن خود را به همان شکلی که دوست دارید چیدمان کنید. فقط یادتان باشد که شلوغ کردن بیش از حد فضا نه تنها آن را زیبا نمی‌کند، بلکه می‌تواند تمرکز شما را از سایر فضا‌ها گرفته و تلاشتان را زیر سوال ببرد!

    منبع: برترینها