سفارش تبلیغ
صبا ویژن

«5 میلیون نفر» متقاضی حضور در سیزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


 

  • «5 میلیون نفر» متقاضی حضور در سیزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

    به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت»، مستند «‌5 میلیون نفر» به کارگردانی سیدعدنان طاهری‌موسوی اولین فیلم متقاضی شرکت در سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» است که مشخصات آن روی پایگاه اینترنتی جشنواره به ثبت رسیده است.

    در خلاصه موضوع این فیلم مستند 27 دقیقه‌ای آمده است: «جوانی پس از 7 سال دوری از زادگاه خودش که یکی از شهرستان‌های استان خوزستان است، به این دیار بازمی‌گردد و با یک فاجعه زیست محیطی رو به رو می‌شود. نخلستان‌های سبز شهر از بین رفته‌اند و این سبب می‌شود که وی به دنبال این همه تغییر برود...»

    سیدعدنان طاهری‌موسوی مستندساز اهل شادگان، پژوهش، نویسندگی، فیلمبرداری (همراه با ماجد رستمی‌زاده) و تهیه‌کنندگی مستند «‌5 میلیون نفر» را برعهده داشته است. تقی آلبوخنفر صدابردار و میلاد فرهانیان هم تدوینگر، گوینده و صداگذار این اثر مستند بوده‌اند.

    «‌5 میلیون نفر» برای اولین نمایش عمومی به دبیرخانه جشنواره «سینماحقیقت» ارائه شده است.

    مستندسازان متقاضی شرکت در بخش مسابقه ملی این دوره‌ جشنواره «سینماحقیقت» تا روز 31 شهریورماه فرصت دارند فرم شرکت در این رویداد را روی وب‌سایت جشنواره به نشانی www.irandocfest.ir  تکمیل کرده، از اطلاعات ثبت شده پرینت گرفته، به امضای تهیه‌کننده رسانده و همراه با نسخه فیلم، حداکثر تا دهم مهرماه به دبیرخانه جشنواره ارائه کنند.

    سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» از 18 تا 25 آذرماه 1398 در شهر تهران برگزار می شود.