سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مخالفان 5G برج‌های مخابراتی هلند را به آتش کشیدند


 

  • مخالفان 5G برج‌های مخابراتی هلند را به آتش کشیدند

    به گزارش شفاف و به نقل از رویترز، مهاجمان هلندی در هفته گذشته با حمله به چهار برج مخابراتی تجهیزات آن‌جا را به آتش کشیده و سیستم‌ها را تخریب کرده‌اند. این حوادث احتمالا تحت تاثیر جو هراس از 5G صورت گرفته و حداقل یکی از مهاجمان با اسپری بر روی این برج‌ها مطالبی علیه فناوری‌های بیسیم نوشته است.

    طبق اعلام NCTV، از زمانی که طرح پیاده‌سازی فناوری 5G در سال 2019 در هلند تصویب شد، اعتراضاتی علیه این فناوری در این کشور به گوش می‌رسید، ولی تاکنون هیچ اقدام خشونت‌باری صورت نگرفته بود. مقامات دولتی اعلام کرده‌اند که چنین اقداماتی می‌تواند موجب اختلال در ارتباطات، از جمله فعالیت‌های خدمات اورژانس شود. آن‌ها مشغول همکاری نزدیک با پلیس هستند تا خاطیان را شناسایی کنند.

    در حال حاضر مشخص نیست که این حملات به ادعاهای ناشی از پیوند ویروس کرونا و 5G مربوط است یا صرفا به خاطر نگرانی از استانداردهای جدید فناوری‌های بیسیم رخ داده. در هر صورت اما هیچ شواهدی مبنی بر آسیب‌زا بودن 5G وجود ندارد. سیگنال‌های فرکانس بالا نمی‌توانند حتی به لایه‌های زیرین پوست نفوذ کنند و توان شبکه‌های مخابراتی آن‌قدر پایین است که به حدود خطرناک تشعشعات رادیویی نزدیک نمی‌شود.

    این حملات احتمالا نه بر پایه دلایل منطقی بلکه مبتنی بر نگرانی‌های غیرمعقولانه رخ داده است. علاوه بر این، متاسفانه الگوی فزاینده این حوادث نشان می‌دهد که خشونت‌هایی از این دست قرار نیست به این زودی متوقف شود و در شرایط حساس کنونی باید منتظر اقدامات افراطی بیشتری باشیم.